loading...
mizkade
ali بازدید : 51 شنبه 12 مرداد 1398 نظرات (0)

کودکان و مسائل مختلف مربوط به آنها همیشه جزو مهمترین عواملی بوده است که خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند به آن توجه میکنند و مادرها و پدرها همیشه تلاش و زحمت هایشان بیشتر به خاطر این است که زندگی و آینده فرزندان آن‌ها تامین باشد و بتوانند به بهترین نحو آنها را تربیت کنند و استعدادهای آنها را کشف کنند. خصوصا امروزه به استعدادها و علایق کودکان توجه زیادی می شود و از آنجا که روانشناسان معتقدند محیطی که کودکان در آنها در وقت می گذراند تاثیر زیادی در رشد آنها و شکل گیری شخصیت آنها دارد خانواده‌ها به محیطی که فرزندانشان در آن قرار می گیرد توجه زیادی دارند و هر خانواده ای حتی اگر وضعیت مالی بسیار معمولی دارد سعی می کند نهایت توان خود را برای اینکه فرزند دلبندشان در یک محیط خوب و مناسب رشد و پرورش پیدا کند، به کار گیرند. برای این هدف سعی می کنند سرویس خواب کودک خریداری کنند.

 

کودک

 

برای اینکه به خانواده های مختلف، چه خانواده هایی که از نظر مالی مشکلی ندارد و چه آنهایی که از نظر مالی توان محدودی دارند بتوانیم کمک کنیم تا در چیدمان اتاق فرزندانشان مسیر درستی را بروند و دکوراسیون را به نحوی طراحی کنند که تأثیر مثبتی در شخصیت فرزندشان داشته باشد این مقاله را ترتیب داده ایم تا با گفتن یک سری نکات، به خانواده ها در جهت انجام مواردی که گفتیم کمک کنیم تا بتوانیم آینده ای که به دست این کودکان ساخته میشود را بهتر کنیم.

 

کودک

 

از آنجا که بیشتر زندگی های امروزی در فضاهای کوچک و آپارتمان ها و ساختمان های کوچک می گذرد و در شهرهای بزرگ به علت اینکه بیشتر هزینه ها بالا است مردم مجبور هستند که در خانه های آپارتمانی و کم جا زندگی کنند. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که زندگی در این خانه ها برای مردم به وجود می آورد کم بودن فضای در دسترس افراد است و باعث می شود که دیگر جایی برای بازی و سرگرمی بچه ها و قرار دادن سرویس خواب کودک وجود نداشته باشد

 

بنابراین خانواده ها سعی می کنند که برای فرزند خود اتاقی را تهیه کنند که هم ظاهر خوبی داشته باشد و هم کودکانشان بتوانند در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشند. به علت بالا بودن هزینه های زندگی و در عین حال حرکت به سمت تجمل گرایی و تنوع طلبی خیلی از خانواده‌ها به دنبال این هستند که بدانند چطور میتوان با کمترین هزینه ها دکوراسیون اتاق کودکان شان را تغییر دهند؟

 

یکی از قدم های اولیه در جهت این کار این است که وسایل غیرضروری موجود در اتاق ها را حذف کنیم. شما هم به خوبی می دانید که بیشتر کودکان به وسایل خود دل می بندند و به راحتی آن‌ها را دور نمی ریزند پس بهتر است وقتی که کودک شما حواسش نیست وسایلی که مورد نیاز نیست را از اتاق حذف کنید. اگر فکر می‌کنید که می‌توانید با صحبت کردن کودک خود را قانع کنید سعی کنید با او صحبت کنید و برای او بگویید که چرا بعضی از وسایل باید از محیط اتاق او خارج شود و او را تشویق کنید که این وسایل را به کودکانی که به این ها نیاز دارند هدیه بدهند. ممکن است با تمام این موارد مخالفت کنند و در این مورد شما مجبور می شوید که وسایل او را در یک جعبه بگذارید و به او قول دهید که در گوشه ای جداگانه آنها را نگه می دارید تا در صورت نیاز بتوانند از آنها استفاده کنند.

 

کودک

 

بعد از مدتی بچه ها وسایلشان را فراموش می کنند و شما می توانید آنها را به یک شخص نیازمند بدهید یا از منزل خود خارج کنید. یکی دیگر از گام های مهم در زیباسازی اتاق خواب با هزینه ی کم این است که سعی کنید یک وسیله زیبا و کاربردی برای اتاق کودک خود بخرید. به همین منظور ما برای شما یکسری پیشنهادهایی داریم که در عین سادگی می تواند اتاق کودک شما را زیباتر کند تا شما با اختصاص هزینه کم آرامش و زیبایی چشمگیری به فضای منزل خود ببخشید.

 

کودک

 

نصب نقاشی های کودکان برای رشد خلاقیت های او

سعی کنید یکی از دیوارها را مشخص کنید و نقاشی هایی که فرزندتان کشیده است و به آن علاقه مند است را بگیرید و بر روی دیوار نصب کنید. با این کار باعث می‌شوید که حس اعتماد به نفس در فرزندان شما تقویت شود و همچنین خلاقیت خود را پرورش دهند و چون در نقاشی ها اغلب از رنگ های شاد و پر انرژی استفاده می‌کنند با این کار هیجان و طراوت را به اتاق آنها می بخشید.

 

کودک

 

کاربرد شلف ها و طبقات دیواری زیبا برای کودکان

با توجه به اینکه شلف ‌ها این روزه جایگاه خاصی در بین مردم پیدا کرده‌اند شما هم می‌توانید از آنها برای قرار دادن کاردستی های کودکان تان بر روی دیوار استفاده کنید. سعی کنید حتی الامکان از دیوارها برای زیباسازی محیط استفاده کنید و محیط را برای بازی و فعالیت کودکان باز بگذارید.

 

کودک

 

نصب قاب عکس های جذاب و هدفمند در طراحی اتاق کودکان

شما هم مانند هر خانواده دیگری از لحظه تولد کودکتان و تمام اتفاقات مهم زندگی او عکس برداری کرده اید و آنها در گوشی ها و دوربین های دیجیتال خود دارید.

 

سعی کنید بهترین آن عکس‌ها را که متعلق به لحظه های خوب با ژست های زیبا می باشند انتخاب کنید و چاپ کنید و داخل قاب عکس هایی بگذارید و آن ها را به صورت دکوری در اتاق فرزند خود قرار دهید. شما می توانید با استفاده از کاردستی ها و کارهای خلاقانه قاب عکس ها را تولید کنید تا زیبایی اتاق بیشتر شود و فرزند شما از آن لذت ببرد.

 

کودک

 

وسایل ذخیره سازی برای اتاقی تمیز تر

سبدها یکی از ابزارهایی هستند که می توانید برای گذاشتن وسایل کودکان خود در آن از آنها بهره بگیرید و با توجه به نیاز افراد تنوع و سبک های جالبی از سبد ها در بازار مشاهده می کنید. سعی کنید سبد هایی که خریداری می کنید رنگ های شاد و ملایم داشته باشد و مناسب فضای اتاق او باشد و در یک گوشه این سبد ها را با نظم خاصی قرار دهید و یا اگر در زیر تخت خواب جا وجود دارد این سبد ها را در زیر تخت بگذارید.

 

کودک

 

تزیین اتاق کودکان با عروسک

یکی از مواردی که باعث می شود دیوارها کارایی بیشتری داشته باشند این است که در روی آنها باکس های دیواری نصب کنید. این باکس ها به علت تنوعی که در اندازه و ابعاد شان دارند می توانند جای مناسبی برای نگهداری عروسک ها کتاب ها و سایر وسایل کودکان شما باشند. اما در نظر داشته باشید که هیچ گاه در قفسه های دیواری وسایل سنگین نگذارید زیرا در این صورت باعث می‌شود که سلامت کودک شما به خطر بیفتد.

 

کودک

 

بیشتر بچه ها علاقه بسیار زیادی به وسایل و اسباب بازی هایشان دارند و شما می توانید با گذاشتن این وسایل به عنوان تزیین در دیوار ها آنها را جذب اتاق خود کنید. اگر فرزند شما پسر باشد اسباب بازی های او شامل شمشیر زده و ماسک ها می توانند بر روی دیوار گذاشته شود و اگر فرزند شما دختر است وسایلی مثل بال فرشته ها تاج های تزئینی و چوب جادو می تواند آنها را بسیار جذب خود کنند.

 

کودک

 

پیش تر در اتاق کودکان از پشه بند ها برای زیبایی و حفظ بچه ها از گزند حشرات استفاده می‌کردند. ولی امروزه بیشتر اتاق ها دارای در و پنجره های دوجداره هستند که در معرض آسیب حشرات نیستند و باعث می شود که دیگر نخواهیم از پشه بند در اتاق استفاده کنیم.

 

کودک

 

ولی شما می توانید چند متر تور بخرید و اتاق کودک آن را خود را با آن تزیین کنید. البته در نظر داشته باشید که رنگ تور متناسب با سایر اجزای اتاق کودک باشد و هارمونی رعایت شود و بهتر است که این تور بالای تخت کودک شما قرار بگیرد و روی دیوار نصب شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 711
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 176
  • بازدید ماه : 476
  • بازدید سال : 8,314
  • بازدید کلی : 52,479